Automobilka pod vedením generálneho riaditeľa Luca de Mea, ktorý
nastúpil do funkcie minulý rok v júli, sa snaží vyrábať menej vozidiel,
pričom sa zameriava na modely s vyššími maržami, čo je stratégia, ktorá
začína prinášať určité ovocie.
Výsledky Renaultu podporilo aj zvýšenie cien vozidiel v uplynulom
štvrťroku, a to už tretí štvrťrok po sebe, aj keď to nestačilo na
elimináciu iných nepriaznivých faktorov.
Renault rovnako ako ostatné automobilky zápasí s globálnym nedostatkom
polovodičových čipov. Na rozdiel od niektorých konkurentov, ako
napríklad Daimler a Volkswagen, nebol schopný profitovať zo zotavovania
trhu s autami v Číne.
Renault totiž minulý rok ukončil svoje hlavné podnikanie v Číne pre
slabý odbyt v tejto krajine. Je tak viac závislý od európskeho trhu,
ktorý aj v 1. kvartáli čelil obmedzeniam v súvislosti s pandémiou.
„Stále máme ďaleko k normálnej situácii,“ povedala šéfka financií
Renaultu Clotilde Delbosová na konferenčnom hovore a dodala, že skupina
vzhľadom na neisté prostredie radšej neposkytne finančnú prognózu.
Renault, ktorý tiež vyrába aj značky Dacia a Lada, vo štvrtok uviedol,
že jeho celkové tržby sa v 1. kvartáli medziročne znížili o 1,1 % na 10
miliárd eur. Po očistení od kurzových výkyvov a iných efektov však
vzrástli o 4,4 %.
Objem predaja automobilov hlavnej značky Renault v sledovanom období
stúpol tiež o 1,1 %, čo je však slabší výsledok ako rast predaja
Volkswagenu o 21,2 % v uvedenom období.
De Meo sa snaží tiež znižovať náklady, aby dostal automobilku z červených čísiel.